...

[بر سرِ کوی وصالش سرِ کاریم هنوز...][...اُرشُدنا الی الطّریق و اَوقفنی علی مراکزِ اضطراری]

...

[بر سرِ کوی وصالش سرِ کاریم هنوز...][...اُرشُدنا الی الطّریق و اَوقفنی علی مراکزِ اضطراری]

بایگانی

ما و غربی ها

سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۸۷، ۰۷:۵۳ ب.ظ

امروز آنچه بیش از همه آزار دهنده است و آرامش را سلب می کند ، تعین کثرت است و اینکه ما تمام اشیاء و پدیده ها را نمی توانیم با یک نگاه ببینیم و به نوعی همه چیز را درجای خود و به نام خودش می نگریم ( در اینجا شاید این سوال پیش بیاید که این در جای خود دیدن منتهی به نظم خواهد شد و چه اشکالی دارد ؟ اما حقیر معتقدم این نوع نظم در نگاه که محصول مدرنیته است نظمی مذموم است تا ممدوح ) برهم زننده ی آرامش ماست . قصد ما در این بلاگ نزدیک شدن به وحدت فکری است و این جز از راه کثرت و تضارب آرا نمی گذرد . غرض اینست که همین مجمع نیز ازاختلاف و اشتباه در عقاید و نگاه ها مبرا نیست و حقیر این متن را به قصد نقد مطلبی از دوستان نوشتم گرچه امکان تذکر و نقد حضوری نیز بود.

دوستی در مطلبی با اشاره به پیشرفت غربیها مطلبی را اینگونه بیان می کند که به نظرم نیازمند توضیحاتی است :"حالا که غربیها (البتّه پولوفسولاشون ) به قدرت ایمان و انرژی های درونی و وجود خدا و حتّی حقّانیّت پیامبران و ادیان الهی پی بردند و از افکار ساده لوحانه فروید و امثالهم درسهای شایانی نصیبشون شده ! چرا ما ایرانی ها ماها که دنیاروبراما خلق کردند و از نژاد برتر آریایی هستیم "

1- تفاوت ما و غیر ما (مسامحتاً پروتستانیسم و صهیونیسم ) در این است که ما حقیقت انسانیت و آزادگی را در رهایی از بندگی غیرخدا و تن دادن به عبودیت حضرت حق می دانیم نه در ملیت و نژاد و قوم . در نزد ما یک شهروند ساکن منهتن نیویورک همانقدر دارای کرامت است که یک ساکن شاه عبدالعظیم شهرری و تفاوت ها آنجا آشکار می شود که رفتارها عینیت پیدا کند و اگر نه ما مجهز به تقوا سنج نیستیم .

2- تقابل بین ما و غرب در اهداف کاملا نابرابراست از این رو که هدف آنها نهایت تمتع مادی کاذب از این دنیاست آنهم نه برای همه که برای خود و آنهم نه برای همه ی خود که برای در صد کمی از سرمایه داران و قدرت مداران لکن هدف ما تمام آمال و غایات فطری انسان را در برمی گیرد و گستره ی آن تمام بشریت را خواهد گرفت. انشاالله

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۱/۱۳
مصطفی عمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی