...

[بر سرِ کوی وصالش سرِ کاریم هنوز...][...اُرشُدنا الی الطّریق و اَوقفنی علی مراکزِ اضطراری]

...

[بر سرِ کوی وصالش سرِ کاریم هنوز...][...اُرشُدنا الی الطّریق و اَوقفنی علی مراکزِ اضطراری]

بایگانی

اقتصاد صلواتی

جمعه, ۵ مهر ۱۳۸۷، ۰۳:۱۸ ب.ظ

 

- سوار تاکسی می شود روی شیشه روبرویش نرخ کرایه تاکسی های گردشی را نوشته است : نرخ ورودی یک صلوات ، پس از طی 500 متر به ازئ هر 300 متر یک صلوات !

- سر صف نانوایی ایستاده ، نوبت به او می رسد ، صلوات را می فرستد و نان را می گیرد !

- و همه چیز با صلوات معامله می شود و ... !

خیلی آرمانگرایانه است ؟ یا احمقانه است ؟ خنده دار است ؟

این سوالی بود که پسرخاله ی 13 ساله ام از من پرسید و مرا به سوال بزرگی واداشت ؛

چرا نمی شود دادوستد ها را به جای پول با صلوات انجام داد ؟

من چند لحظه سکوت کرده بودم ، خودش جواب خودش را داد ؛آری ، البته شروطی دارد:

اول اینکه صلوات در تمام معاملات جایگزین پول شود ، بدون استثنا ، دوم اینکه این طرح به صورت نظام واحد جهانی اجرا شود ، در تمام کشورها ، بدون استثنا. ( جمله بندی ها از من است )

پیش خودم به ایمان اتوپیایی اش احسنت گفتم و خودم را در مقابل او بدون آرمان یافتم.

می خواستم جوابش را بدهم ولی دیدم نمی توانم و با خود گفتم ؛‌ بگذار چند سال دیگر در این مدینه ی فاضله ای که در ذهنت ساخته ای زندگی کنی .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۷/۰۵
مصطفی عمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی