...

[بر سرِ کوی وصالش سرِ کاریم هنوز...][...اُرشُدنا الی الطّریق و اَوقفنی علی مراکزِ اضطراری]

...

[بر سرِ کوی وصالش سرِ کاریم هنوز...][...اُرشُدنا الی الطّریق و اَوقفنی علی مراکزِ اضطراری]

بایگانی

خودکم بینی!

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۸۹، ۰۸:۱۰ ب.ظ

چند وقت پیش در برنامه نود مناظره ای بین مسعود عنایت رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری با آتش بیاری عادل فردوسی پور برقرار بود .

کاری به کتک کاری های لفظی دوستان ندارم در جایگاه دفاع و حمله به هیچ کدام هم نیستم ، تنها گفتگویی بود که مرا متاثر کرد تا این کلمات کنار هم بنشینند ؛ زمانیکه آقای عنایت در حال دفاع از عملکرد خودشان بودند به این مضمون که " ما در کمیته داوران زیرکمیته هایی تشکیل دادیم که هر کدام مسئول رسیدگی به بخشی از کار شوند " و من در ذهنم به این ایده احسنت می گفتم آقای نصیر زاده با بیانشان که در حقیقت فحاشی هایی زرورق پیچ شده بود به آقای عنایت تاختند که " کجای دنیا همچنین چیزی اتفاق می افتد که در ذیل کمیته ها زیر کمیته تشکیل بدهند " . آقای نصیرزاده طوری این نقد خود را در برابر آقای عنایت که اعتماد به نفس چندانی نداشت مطرح کردند ، گویا زوال ناپذیری اصلی لایتغیر را نشان داده اند .

از قبیل این خود کم بینی ها در رسانه ی ملی ؛ مطبوعات ، آثار علمی و به تبع آنها جامعه ی ما بسیار دیده ایم ، در همین برنامه نود چندین بار آقای فردوسی پور مهمانان خویش را که جزو مسئولان امر بوده اند به چالش کشیده اند که این حرکت شما کجای دنیا مرسوم است ؟ شبیه این سوال را از رضا رشید پور نیز بسیار شنیده ایم و البته در مقابل، کسانی که مخاطب این سوال قرار گرفته اند همواره در گل مانده اند چرا که آنها عموما از ابتدا قصدشان انجام یک پروسه ی بومی نبوده است بلکه قصد اجرای الگویی غربی را به صورت کاریکاتورگونه داشته اند و همین باعث شده است مورد سوال "کجای دنیا مرسوم است ؟"  قرار گیرند . دراین  میان ، هم سائل و هم مسئول متهم به  ساده لوحی مفرط هستند گو اینکه هیچ کدام از حضرات به ذهن انورشان خطور نکرده است که مگر قرار است همه جا آسمان آبی باشد ؟ آقای نصیرزاده با چه عیاری اندیشیده اند که فعالیت آقای عنایت را – فارغ از نقدی همتراز که به فعالیت ایشان است – مورد سوال قرار داده اند ؟

آنچه که امروز افکار عمومی را در سطوح مختلف از عوام الناس گرفته تا تحصیل کرده هایی مثل عادل فردوسی پور و هوشنگ نصیرزاده و حتی علمایی مثل حضرات اساتید دانشگاه را اینچنین متحدالفکر کرده است ، استانداردسازی یا جهانی سازی یا به قول نوکلامی هایی مثل آقای سروش عرفی سازی است ، و در این میان رسانه ها خصوصا رسانه ی ملی ما خیلی خوب نقش کاتالیزور را ایفا می کنند .

شاید از هرکسی خلاف عادت فکر کردن ، خواسته ی زیادی باشد ولی تعجب از آنهایی است که با ادعای تفکر و تحصیلات غرق مشهورات و مقبولات عام شده اند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۵/۲۷
مصطفی عمانیان

نظرات  (۴)

سلام

اللهم عجل لولیک الفرج
اگه میخواهی در ماه مبارک رمضان برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان عج قرآن را ختم کنید حتما به ما سری بزنید
لطفا به دوستان خود خبر دهید.
سلام


وبلاگه ریبایی داری

تبریک


میخواستم لینکت کنم ولی نمیدونستم با چه اسمی

اگه مایلی منو با وروجک لینک کن وبم خبر بده


مرسی


منتظرم
سلام
اگه میخواهی در ماه رمضان برای سلامتی آقا امام زمان قرآن رو ختم کنی حتما به ما سری بزن
سلام . شبهای آسمونی قدر از راه رسیده و من همچنان پا در گرو زمین دارم. در راز و نیاز عاشقانه ات با معبود من جا مانده را از یاد نبر! محتاج دعای سبزت...مریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی