...

[بر سرِ کوی وصالش سرِ کاریم هنوز...][...اُرشُدنا الی الطّریق و اَوقفنی علی مراکزِ اضطراری]

...

[بر سرِ کوی وصالش سرِ کاریم هنوز...][...اُرشُدنا الی الطّریق و اَوقفنی علی مراکزِ اضطراری]

بایگانی

درباره ی معنا و ارتباطات

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۰۴:۱۸ ب.ظ

برای روزنامه ی تابناک

اینکه معنا در رابطه تولید می شود حداقل برای من به تجربه ثابت شده است. یعنی وقتی من در همه ی وجود خودم اثری نمی بینم اما دیگران دارند اثر می بینند این یعنی من بماهو من معنایی ندارد.

من در رابطه هایم و دادو ستدهایم است که کمی شخصیت پیدا میکنم، این کذب معنا سازی برای عموم آدم هایی که در دنیای مدرن رشد می کنند و در جامعه پرورش پیدا می کنند قبل از اینکه تکلیفشان با سنت ها و فردیّت ها و خواست ها و نیازهای خودشان مشخص شده باشد، نمود دارد.

اینگونه است که مثلن جامعه ی نخبه ی ما جامعه ی ادم هایی است که هنوز تکلیفشان با خودشان مشخص نشده است. آدم هایی که اگر جوابی هستند و دارند در نسبت با رابطه ها و سوال هایی است که در این روابط تولید می شود و نه در نسبت با خودشان و کاستی ها و کمی ها و بحران ها و ضعف هایشان. طبعاً جواب هایی که ار منشا این آدم ها صادر می شود عموماً غیر واقعی اند و هیچ کدام نسبتی با حیات و جامعه ندارند. جواب هایی مصنوعی که مبتنی بر رابطه اند نه تجربه های درونی و شخصی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۶
مصطفی عمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی